۱۳۸۶ اسفند ۱۱, شنبه

التهاب در هلند برای پخش فیلم ضد قران

روز جمعه 29-02-2008 دولت هلند بعد از برگذاری جلسه هئیت دولت اعلام کرد، این خود ویلدرز(سازنده فیلم ضد قران و نماینده مجلس) است که باید در مورد پخش ویا عدم پخش فیلم تصمیم بگیرد، ضمن اینکه ما بشدت نگران امنیت جان شهروندان، شرکت های هلندی در خارج و سربازان مان در افغانستان هستیم. نخست وزیر اضافه کرد ما به ویلدرز نمی گوییم از نمایش فیلم صرف نظر کن، ما معتقدیم مردم در مقیاس وسیع آزادی عمل دارند ولی برای استفاده از آن باید مسئولانه رفتار کنند.

در همین هفته وزیر امور خارجه هلند از ویلدرز خواسته بود تا از نمایش فیلم خود منصرف شود.

رهبر حزب CDA هم میگوید متاسف است از اینکه ویلدرز حاضر نیست در تصمیم خود صرف نظر کند. او پیشنهاد می کند، لطفا صرف نظر کن، دولت آمادگی پذیرش عواقب این کار را ندارد.

در واکنشی جداگانه اتحایه شرکت های هلندی هم نگرانی خود را از عواقب پخش این فیلم اعلام کرده و خواستار تجدید نظر ویلدرز در نمایش این فیلم شد.

نخست وزیر دیشب در یک برنامه تلویزیونی دوباره نگرانی شدید خود را از پخش این فیلم ابراز کرد. او گفت بر اساس گزارش های سازمان اطلاعات عواقب پخش این فیلم می تواند بشدت خطرناک باشد و حتی تلفات انسانی هم در بر داشته باشد. او اضافه کرد بطور مثال این نگرانی وجود دارد که عوامل طالبان به سربازمان در افغانستان حمله کنند و یا جان خدمه پرواز های هلند در بعضی از کشورها به خطر بیافتد. اوگفت، من می دانم که در صورت وقوع یک بمب گذاری، شخص تروریست مقصر است ولی نقش عوامل تحریک کننده را هم نمی توان نادیده گرفت.

در واکنش به این اظهارات و در خواست ها ویلدرز اعلام کرد، دولت می تواند در مقابل اسلام تعظیم کند و تسلیم شود، اما من هرگز این کار را نخواهم کرد. او اعلام کرد کار ساخت این فیلم به پایان رسیده و این فیلم بهر حال و بدون توجه به گفته های دولت و اتحادیه شرکتها و سایرین در همین ماه از طریق تلویزیون و یا اینترنت به نمایش گذاشته می شود. ( لازم به ذکر است که ویلدرز بدلیل تهدید های جدی جانی چند سال است که با محافظ و در مکان های نامشخصی زندگی می کند

منابع http://www.telegraaf.nl/binnenland/3437152/_Balkenende_maakt_zich_zorgen__.html?p=17,1
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3437571/_Wilders__kabinet_buigt_voor_islam__.html?p=17,1

۱ نظر:

ناشناس گفت...

na wilders awaleen ast wa na ham akhareen, nateja ash khod ra behoda ba zahmat andakhtan ast, wa ba qemate azadi shohrat ra kharedan ast.

tareq