۱۳۸۷ خرداد ۱۵, چهارشنبه

راه حل های مدرن، به روش هلندی/ 1-تشکر از دکتر


در باره نویسنده این مقالات:

بئاتریس ریتسما(Beatrijs Ritsema)خبرنگار روزنامه معروف(Trouw) هلند می باشد.او ستونی را در این روزنامه در اختیار دارد و هر شنبه به سوالات خوانندگان روزنامه، در زمینه های مختلف اجتماعی/فرهنگی جواب های مدرن می دهد. برای آشنایی بیشتر با نویسنده و راهنمای طرح سوال لطفا اینجا را کلیک کنید


سوال:

بئاتریس عزیز،

دکتر من دارد می رود که در بیمارستان دیگری مشغول به کار بشود.

من حدود 8 سال است که بیمار او هستم، دوره هایی بوده است که من هفته ها تحت درمان و کنترل او قرار داشته ام.

با اینکه آشنایی ما صرفا در محدوده بیمارستان خلاصه می شود اما من واقعا میل دارم که بعنوان تشکر به او یک کادو تقدیم کنم.

شخصا به یک خودنویس 50- 60 یورویی فکر می کنم و یا چیزی گرانتر.


بدینوسیله می خواهم نهایت تشکر خودم را از اینکه او در مواقع ناراحتی و بیماری من را درمان کرده به او ابراز کنم. احساس من به من می گوید که این کار درستی است، نظر تو در این رابطه چی است؟ آیا این کار باعث خجالت او نخواهد شد؟

امضا، "بیمار متشکر از دکتر".





جواب

"متشکر از دکتر" عزیز،

یک کادو 50-60 یورویی گرانتر از رابطه بین یک بیمار و دکتر معالجش می باشد.

او فقط به وظیفه خودش عمل کرده است. این کار تو واقعا باعث ناراحتی و خجالت او خواهد شد، برای اینکه این اصلا عادی نیست که بیماران این گونه کادو های گران به دکتر معالج خود بدهند، پس این کار را نکن.
علاوه براین که قوانین شغلی هم او را ممنوع می کند که این گونه کادو را از بیمارش بتواند بپذیرد


به صورت شفاهی از او تشکر کن و یا کارت پستالی با چند جمله تشکر آمیز برایش بفرست.

اگر خیلی اصرار داری(بر خلاف توصیه من) که با خرید وسیله ای از او تشکر کنی، پس یک دسته گل ارزنتر از ده یورو برایش بخر.

منبع به زبان هلندی

هیچ نظری موجود نیست: