۱۳۸۷ بهمن ۳, پنجشنبه

هلند، وارد کننده قوانین عربستان سعودی به اروپا



به دنبال شکایت گروه هایی از مسلمانان هلند، دیروز دادگاهی در آمستردام پرونده ای را بر علیه(Geert_wilders) خیرت ویلدرز( عضو دست راستی مجلس هلند و سازنده فیلم جنجالی فتنه) به جریان انداخته و او را بجرم توهین به اسلام و انتشار نفرت عمومی تحت پیگرد قانونی قرار داد.


مسلمانان معترض شکایات خود بر اساس جملاتی از مصاحبه ها و بحث ها ی ویلدرز و همینطور تکه هایی از فیلم فتنه تنظیم کرده اند.


یکی از کلیدی ترین جملات مورد شکایت این بوده که ویلدرز قران را قابل مقایسه با کتاب نبرد من هیتلر می داند.


بر اساس قانونی که مربوط به دهه 30 میلادی می باشد، توهین به مقدسات در هلند ممنوع می باشد، اما این اولین بار است که این قانون در مورد یک نماینده مجلس و سیاست مدار اجرا می شود.


این اقدام دادگستری هلند واکنش های بسیار گسترده ای را در هلند در بر داشته است.


بسیاری به این حکم اعتراض کرده و آن را پایان آزادی بیان در هلند می دانند.


در مقابل بسیاری هم (بخصوص مسلمانان) این اقدام را تایید کرده و آن را نشانی از عدم تبعیض بین اسلام و یهودیت و مسیحیت می دانند.


ویلدرز خود بعد از شنیدن این خبر گفت: من نمی دانستم که مصاحبه و بحث های یک سیاست مدار کاری خطرناک محسوب می شود، اینها با این اقدام قصد بستن دهان من را دارند.


(Theodor-Holman) خبرنگار روزنامه (parool) امروز در مقاله ای به این اقدام اعتراض کرده و جملات مورد شکایت به ویلدرزرا تایید و مکررا تکرار کرد.


روزنامه آمریکایی (THE WALL STREET JOURNAL) امروز در مقاله ای نوشت: هلند شروع به وارد کردن قوانین عربستان سعودی به اروپا کرده است.

این روزنامه می نویسد: این عقیده که مردم را به اتهام توهین به ادیان باید تحت پیگرد و مجازات قرار داد، هر روز بیشتر و بیشتر در اروپا خود را نمایان می کند.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

اولا که مسلمونها ازش شکایت نکردند بلکه مدعی العموم ازش شکایت کرده. شبها وقت کردی یک کم نوا یا پا ویتمان ببین. اگر مسلمانها میخواستند شکایت بکنند همون پارسال می کردند.
ویلدرز لجش گرفته چرا هرچی فحش مسلمونها میده کسی محلش نمیذاره. حالا هم به احتمال زیاد عروسی گرفته که اینطوری میتونه دوباره مطرح بشه و بشه شهید راه دموکراسی!!
در ضمن جنابعالی و روزنامه امریکایی پارسال که ویلدرز گفت ترافیک هلند تقصیر مسلموناست کجا بودین؟ فکر می کنی اگر کسی این حرف رو راجع به یهودیها زده بود الان سر به تنش بود که هر روز بره بلوندش بکنه؟؟؟؟؟
جمله آخر اینکه حتی اگر هم مسلمان نیستی مثل خود من هیچوقت اینقدر برای این چیزا خودتو کوچیک نکن و از این جریانات دفاع نکن. تو هزار سال هم فریاد بزنی تو هلند که مسلمون نیستی باز هم برای اونا همون مسلمون ایرانی آلوختون هستی و اگر به ویلدرز و امثالش رو بدین که مسلمونا رو بریزه دریا به تو هم رحم نخواهد شد.

ناشناس گفت...

برای ناشناس بالایی
دوست عزیز،

1- مدعی العلوم بر اساس شکایات بسیار زیادی این پرونده رو دنبال کرده، که اکثرا شکایات هم مربوط به سازمانهای اسلامی هستند. شما براحتی می توانید در اینترنت آنها را جستجو کرده و ماجرا را دنبال کنید.

2- این یک خبر رسانی معمولی است. من فقط مقداری از واکنش هایی را که خوانده بودم ترجمه کردم. امیدوارم که فرق خبر رسانی با نظر شخصی مشخص باشد.

3- این که شما در هر بار(اگر اشتباه نکنم) از مسلمان نبودن خود می گویید( که فقط به خودتان مربوط است) هیچ چیزی را به تفهیم نمی کند، بجز اینکه در این قسمت ظاهرا مشکلی وجود دارد.

4- (بقول خود شما)" جمله آخر" اینکه علت این عصبانیت همیشگی شما را هم واقعا درک نمی کنم، ولی برایتان اوقات خوشی را بدون عصبانیت آرزومندم

ناشناس گفت...

اگه واقعاً این شخص محاکمه بشه، فقط میتونم بگم که مسلمونها گند زدن به اروپا. همونطور که روزنامهء امریکایی گفته، دارن قوانین عقب ماندهء اسلامی رو به اروپا تزریق می کنن. پنجاه سال دیگه از اروپا چی باقیمونده؟