۱۳۸۷ شهریور ۱۴, پنجشنبه

ماشین پرنده،رویایی که قدمی دیگر به واقعیت نزدیکتر می شود



قبلا در لینک دیگری از تلاش یک شرکت هلندی برای ساخت نوعی ماشین/ موتور/ هلی کوپتر پرنده بنام PAL-V مطلبی را ترجمه کرده بودم(در اینجا می توانید آن ترجمه را بخوانید).
بعد از انتشار آن مطلب در نشریات هلندی بحث های بسیاری در مورد آن صورت گرفت و ادعای شرکت طراح در عملی بودن این اختراع زیر سوال رفت.
اما شرکت طراح این اختراع دوباره با انتشار اطلاعاتی بیشتر نشان داده است که با جدیت مشغول ادامه کار جهت عملی کردن طرح خود می باشد.
شرکت طراح می گوید که طراحی بسیار پیچیده این ماشین پرنده آن را در روی زمین بمانند یک ماشین لوکس کرده که رانندگی بسیار راحتی دارد و می تواند بمانند یک موتور مانور بدهد و در هوا هم قدرت مانورش قابل مقایسه با یک هلی کوپتر کوچک می باشد.




ماشین پرنده دیگری بنام Terrafugia


و اما بقیه کشورها هم گویا همچین بیکار نمانده و مشغول طراحی مدل های دیگری از ماشین پرنده می باشند. این مدل تک سرنشین که در آمریکا روی آن کار می شود، قرار است تا آخر سال 2009 وارد بازار بشود. بزرگترین نقطه ضعف این ماشین پرنده در نیاز آن به جاده ای مناسب و دراز برای شتاب گیری آن می باشد(نوع کوچکی از پیست پرواز). قیمت تمام شده این ماشین پرنده 148000 دلار ارزیابی شده است









هیچ نظری موجود نیست: