۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۶, چهارشنبه

واكنش كامنت گذاران هلندي به اجراي سنگسار در ايران


دولت ايران اعلام كرده است كه بتازگي يك مرد 30 ساله را بجرم زنا سنگسار كرده است. زن زنا كار بعد از توبه كردن از مجازات سنگسار نجات يافته است.....

سايت پرفروش ترين روزنامه هلند اين خبر را منتشر كرده است و تا اينجا حدود 140 نفر از خوانندگان اين مطلب نظرات خود را نسبت به اين خبرنوشته اند.

با هم 20 كامنت اول را مي خوانيم.(توضيح: هدف از اين ترجمه ها صرفا اطلاع رساني و آشنا شدن با واكنش و نگاه مردم ساير نقاط جهان به اتفاقات رخ داده در كشور ما مي باشد.)


1- حالا شما اينقدر نق نزنيد. ايران يك كشور اسلامي است با قوانين شريعت. در شريعت مجازات زنا سنگسار مي باشد. اين خيلي با رختخواب شما فاصله دارد. هول نكنيد شما در هلند زندگي مي كنيد و براي خوابيدن با مرد همسايه تان سنگسار نمي شويد(عايشه)

2- پس اون زن كيف بدست(عكس انتخابي سايت هلندي) سنگ كوچك پرت نمي كنه چون اجازه نداره(در خبر آمده بود كه مردم اجازه پرتاب سنگ هاي كوچك را ندارند). شريعت مساوي بربريت و غير صلح آميز.

3- اين يكي از قوانين شريعت است. قانوني كه اكنون با افتخار در قسمتي از پاكستان هم به اجرا در آمده است. قوانين قرون وسطي كه در آن مردمي كه از آزادي بي بهره هستند بمانند حيوانات بصورت گروهي آدم مي كشند.

4- اينها حيوانند يا انسان؟

5- اين هم تساوي حقوق زن و مرد در ايران.

6- زن جواني كه در اين مقاله از او ياد شده سنگسار نشده بلكه اعدام شده كه بهرحال راي دادگاه تراژديك و غير انساني بود. لطفا در انتشار صحيح اخبار دقت كنيد.(در اين مقاله خبر اعدام دل آرا هم به اشتباه سنگسار عنوان شده بود).


7- هواداران اسلام متاسفانه كشور ايران كه زماني داراي فرهنگي غني بود را به قعر بردند. همسر قديم من ايراني بود كه از دست ملاهايي فرار كرده بود كه شبانه براي كشتن او آمده بودند. او قبل ترها از مبارزين دانشجويي بر عليه شاه بود. او تا مغز استخوان از اسلام متنفر بود. اين يك فاجعه براي جامعه جهاني است انوقت ما همين آدم ها را به هلند راه مي دهيم با اين رفتار هاي عقب مانده شان.

8- عجب ملتي, آخر حماقت.

9- ..... در آمريكا هم اگر اين كار را بكني مجازات مي شوي. البته عادلانه و نه محكوم به مرگ. بهرحال قابل مقايسه با شريعت نيست.

10- من هم دوست ندارم شوهرم رو تو رختخواب زن ديگري ببينم ولي مجازات سنگسار ديگه خيلي عجيب و احمقانه است. تو دنيا چيزهاي بدتر از خيانت زناشويي هم وجود دارد. تو تركيه هم آدمها براي دشمني كل يك خانواده رو مي كشند. مذهب بايد صلح و دوستي با خودش بياورد اما اين كه فقط تخم مرگ و بدبختي در دل پيروانش مي كارد.

11- عجب ملت نرم و صلح دوستي هستند اين ايراني ها! مجرم بايد شديد مجازات بشه اما اين ديگه اغراقه. شايد بد نباشه مسلماناني كه اينجا خودشون را با جامعه تطبيق نمي دهند را براي مدتي به ايران بفرستيم تا عقيده شان راجع به جامعه هلند درست بشه.

12- خيلي بد. اما مجازات مرگ در آمريكا هم هست. فرقش اينكه كه جرمي كه باعث مجازات مرگ مي شود در هر فرهنگي فرق دارد. اگر در مورد حقوق بشر جدي باشي اينها درست نيستند.

13- من مي دانم كه اينگونه رفتارها به هلند هم دارد نزديك مي شود. براي اينكه هلند دارد سعي خودش را مي كند كه مهاجران هرچه بيشتر اينجا را مثل خانه خود حس كنند. اين دولت عزيز ما هم كه در اين راه كوتاهي نمي كند.

14- همين ثابت مي كند كه ما بايد به حزب ويلدرز راي بدهيم. در اينجا هم دختران هلندي توسط جوانان مراكشي سنگ باران شده اند(چند روز پيش دو دختر توسط يك گروه از جوانان مراكشي با سنگ مورد حمله قرار گرفته اند). سنگسار تنفر آوره چه خيانت كرده باشي چه نه. اين قوانين مربوط به 1500 سال پيش است قوانيني كه اجازه كشتن/ شكنجه و تجاوز به زنان و مردان زنداني را مي دهد. اين آخري را در يك برنامه تلويزيوني ديدم.

15- يك مدت ديگه. صحنه هاي تماشايي در پارك لاهه!!!

16- چند سال ديگه اينجا هم همين وضعيت است. آلان هم از روي تنفر سنگ بطرف ما پرت مي كنند.

17- هه. اولين سنگ را بايد كسي پرت كنه كه تو عمرش گناه نكرده. احمق هاي عقب افتاده.

18- بعنوان انسان ارزش ات در بعضي از كشورها از مدفوع هم كمتره. بايد خدا رو شكر كنيم كه در اينجا بدنيا آمده ايم.

19- اسلام يك فرهنگ است! آقاي يوهانس. خوب به اين موضوع فكر كن!!!

20- چيزي كه اتفاق افتاده خيلي بد است و باعث تعجب من شده است. اما بايد اعتراف كنم بدم نيامد وقتي فهميدم كه در ايران مردها هم بجرم خيانت مجازات مي شوند.

لينك اصلي بزبان هلندي telegraaf

۱۰ نظر:

Artemis گفت...

سلام. وبلاگ شما رو ديشب پيدا کردم. برای من مثل مجلهء دانستنيها می مونه. ممنونم.

Artemis گفت...

سلام. وبلاگ شما رو ديشب پيدا کردم. برای من مثل مجلهء دانستنيها می مونه. ممنونم.

ehsan گفت...

salam doste aziz,
ba webloge shoma az tarighe site donbaleh ashna shodam
kare ghashangiye
khaste nabashid

lobat گفت...

aghaye farangiye aziz salam ..
mamnun az ghadmranjatun .
baz hamentekhabetun li bud ...
va kheyli ham narhat konandeh ..gahi fekr mikonam inhameh talashe mabaraye khub jelveh dadaneh mardome iran ..bifayedas...man har ruz esrar mikonambe dustanamke mardom ro az hokumat va va siyasate iran joda konid ...
vali baad mibinam ke hamin ardom ..haml konandeh sang hastand .va haminha partab konanndeh anddddddddddddd...

یحیی گفت...

سلام دوست عزیز
عکسی که سایت هلندی انتخاب کرده مربوط است به رمی جمره و مراسم سنگ انداختن به شیطان در مکه و از اعمال حج است نه سنگسار ... اگر امکان دارد به زبان هلندی به آن سایت کامنت بگذارید و قضیه را روشن کنید . موفق باشید

ناشناس گفت...

برات متاسفم که زشتی زنای محصنه را از سنگسار کمتر می دانی ... .

فرنگی گفت...

برای یحیی. دوست عزیز. این خبر دیگر در آن سایت خواننده ای ندارد که ارزش توضیح دادن داشته باشد. ولی برای کسانی که این لینک را می خوانند(و خود من) توضیح جالبی بود.

فرنگی گفت...

دوست عزیز. من راستش آنچه که شما آن را زنای... نامیده اید را اگر طرفین بدون اجبار انجام می دهند را امری شخصی و درنهایت نامطلوب می دانم. و سنگسار را غیر انسانی ترین مجازات می دانم که نه تنها در زنای ... بلکه در هیچ جرم دیگری هم روا نیست

ورتیگونه گفت...

خیلی جالب بود،
چیزی که بیشتر از همه برام قابل توجه بود، درک اینکه اگر دست روی دست بزارن همین وقایع بزودی در هلند هم دیده خواهد شد از سوی تعداد زیادی از کامنت گزاران بود.

ورتیگونه گفت...

سلام فرنگی جان
خلی جالب بود به خصوص اینکه بسیاری از کامنت گزاران هلندی هم به درک اینکه اگر دست روی دست بزارن بزودی ممکنه این اتفاقات در هلند هم بیوفته دارن نزدیک میشن.