۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۱, دوشنبه

تجاوز طالبان به خبرنگار هلندي



(Joanie de Rijke)؛يواني/ د-راي كه؛ خبرنگار هلندي كه در سال 2008 به مدت يك هفته به اسارت گروهي از نيروهاي طالبان در آمده بود در مصاحبه اي كه به دليل انتشار كتابش انجام داده است براي اولين بار از نحوه آزادي خود و تجاوزات رهبر گروه طالبان سخن گفت.
تاكنون او هر دو اين اتفاقات را كتمان مي كرد.

؛د-راي كه؛ در آن زمان بعنوان خبرنگار براي نشريه اي بلژيكي گزارش تهيه مي كرد.

كتاب در دست انتشار او ؛در چنگال طالبان؛ نام دارد.

؛د-ري كه؛ مي گويد كه در طول اسارات بارها از طرف رهبر گروه بنام ؛قاضي گل؛(اين شخص بعدا در بمباران كشته شده است) مورد تجاوز قرار گرفته و براي آزادي او مبلغ 100 هزار يورو به طالبان پرداخت شده است.

او مي گويد: من نمي خواهم بگويم كه طالبان هيولا بودند. كينه اي هم از ؛قاضي گل؛ ندارم. بهرحال او در مقابل دريافت پول حاضر شد مرا آزاد كند در حالي كه براحتي مي توانست مرا بكشد.

تا اينجا اين اولين خبرنگار هلندي مي باشد كه مشخص شده در مقابل دريافت پول آزاد شده و در هنگام اسارت مورد تجاوز قرار گرفته است.

ويديو پايين مصاحبه اين خانم در يك برنامه معروف هلندي يك هفته بعد از آزاد شدنش مي باشد. او در اين مصاحبه حرفي از مبلغ پرداخت شده براي آزادي اش و همينطور تجاوزات صورت گرفته به ميان نمي آورد. اما مي گويد كه آنها او را به مسلمان شدن تشويق مي كرده اند كه او هم حرفهاي آنها را تاييد مي كرده است.(ويديو به زبان هلندي)




منبع خبر به زبان هلندي de pers

۱ نظر:

lobat گفت...

man ke migam dorugh migeh ...in faght mikhasteh forushe ketabesho bala bebareh ....
taleban ...ta behal be hameh chiz motaham shodeh bud joz in yeki ..
aztarfi in khanum az dahtan shahed moaf hast khode motearez ham ke mordeh ..pas raht mituneh durugh begeh ...
nazare shoma chiyeh ?!!