۱۳۸۸ خرداد ۲۰, چهارشنبه

رای به کروبی، رای به کرامت انسانی خود


قصد ندارم طولانی در باره انتخابات بنویسم، نظرم را در این باره قبلا گفته ام .
اما امیدوارم آقای کروبی بتواند رای بیاورد، کوتاه برای اینکه:
تیمی قوی در کنار خود دارد،
بطور حرفه ای کارحزبی کرده است،
برای اولین بار در این سالها کسی پذیرفته است که خودش(و باورش) عقل کل نیستند و خود را وابسته به تیم کارشناسان می داند،
برنامه های خود را تعیین کرده است،
در میزان توانایی خود اغراق نمی کند و می داند که محدودیت ها مانع بزرگی هستند،
اعضای تیم اجرایی خود را معرفی کرده است،
قانون اساسی را قابل بحث و تغییر می داند،
محدودیت های اجتماعی را قابل تغییر می داند،
حقوق انسانی دگراندیشان و اقلیت های نژادی و مذهبی را برسمیت شناخته است،و....

و این مجموعه اتفاقی است که برای اولین باررخ می دهد. بطور مثال سرکار آمدن آقای خاتمی اصلا قابل مقایسه با این یکی نمی باشد، چرا که نه آقای خاتمی و نه اطرافیانش، برنامه و ایده مشخصی داشتند و ارائه کرده بودند و نه حتی ظرفیت های جامعه را می شناختند، برای همین هم بطور مثال توانستند از جامعه مدنی به مدنیه النبی کوچ کنند.

با علم به اینکه انتظار معجزه از انتخابات ریاست جمهوری نمی توان داشت، بنظر من وعده های آقای کروبی و تیم قدرتمنداش درصد قابل قبولی توان اجرایی هم دارند ولی حتی اگر از حد شعار فراتر هم نروند(که اگر آقای کروبی پیروز نشود، نمی شود فهمید که شعار بوده اند و یا برنامه های قابل اجرا) باز هم به کسی که در شعار تابو شکنی می کند و از حقوق انسانی و شهروندی همه ایرانیان دفاع می کند، باید رای داد. این رای، رای به آقای کروبی نیست، رای به برنامه ای انسانی و قول تلاش جهت اجرایی کردن آنها است.

رای نیاوردن شعارهایی که حمایت از حقوق انسانی می کنند، نشانگر عدم میل و نیاز درونی ما به اجرایی شدن آنها می باشد.
اگر از شانس های(ولو کوچک) خود به ظن توطئه انگیز بودن، یا عدم تطابق آنها با اصول دمکراتیک و ... استفاده نکنیم، نشان داده ایم که "خود ما" هنوز راه درازی در پیش داریم و " مانده تا برف زمین آب شود"



۵ نظر:

Ada Wong گفت...

من هم از طرفداران كروبي هستم متاسفانه اكثر افراد بدون اينكه با مغزشان تصميم بگيرند با قلبشان تصميم ميگيرند و اين جاست كه 4 سال بعد سرخوردگي دوران خاتمي برايمان تكرار ميشود

ناشناس گفت...

Man kamelan ba nazare shoma movafegham,khosusan ba tashkile hezb va sokhanguyy az tarafe hezb va na fard.forsat kam ast hameye ma bayad akariaty ra ke sherkat nemikonand be ray dadan be aghaye karuby tahrik konm .har nafar 10 daghighe kafy ast.

پرهام گفت...

هیچ شعار و برنامه‏ای را نمیشود اثبات کرد. سی سال است که شعار میدهند و قول، اما یک از صد آنها به سرانجام رسیده. ما نیاز به اعتدال داریم و به نظر من کسی را باید انتخاب کنیم که معتدل باشد. ما حسابی زخم خرده هستیم. یکی ما را به بیمارستان برساند، باغ جنت پیش کش!! منظور من آقای کروبی نیست، حرف من با تمام نامزدها هست.

Unknown گفت...

درود بر شما. شاید باور نکنید، ولی همین الان داشتم یک چنین میلی رو می نوشتم که برای دوستانم ارسال کنم. کمی خسته شدم و نگاهی به اینترنت که انداختم، این پست جدید شما رو دیدم. متوجه شدم که بسی رساتر و گویاتر از من منظور رو رسوندید. از نوشتن نامهء خودم منصرف شدم و با اجازهء شما متن این پست شما را، همراه با لینک این صفحه برای دوستانم فرستادم.
شاد و پیروز باشید.

amir گفت...

کاملا موافقم، من هم تو وبلاگم مفصل راجع به این صحبت کردم، من مطلب شما رو تو بالاترین دیدم، آیا راهی‌ می‌شناسید که وبلاگ من بتونه تو این وقت کم به بالاترین بره؟

http://360darje.blogspot.com/2009/06/blog-post_10.html